En snabbis

Tänkte bara bidra med ett snabbt inlägg innan jag återgår till genetiken och pluggandet på det.
Dagen var förvånadsvärt behaglig trots att vår lilla påskkärring till historia lärare gav oss en lika skum uppgift som den hon gav oss precis innan lovet. Istället för att lära oss något om första världskriget så vill hon att vi ska kolla upp lite olika för och nackdelar om de olika länderna som var med i kriget. Hon har delat in oss i grupper och vi har fått ett varsitt land, jag hamnade i Storbritannien. Den 8 maj ska vi låtsas att det är 1920 typ och ha små möten där en representant från varje "land" ska mötas och diskutera. Denna uppgift är minst lika skruvad som den innan lovet då vi skulle sitta i möten fast då var vi folk som hade att göra med det amerikanska inbördeskriget och slaveriet. Herregud, den kvinnan kan få en galen!
På matten hade vi en liten häxa som vikarie men hon fick dubbel lektionen att gå mycket fortare än vad Klingberg brukar göra. En obehaglig liten tant det där men imorn slipper vi henne för då kommer sköna Freddy! Det blir nog kul. Hahha och Lisa var så rolig på matten. Hon svalde sitt tuggummi av misstag och blev riktigt orolig att nåt hemskt skulle hända med henne. "Tänk om den fastnar i matstrupen på mig så att den täpper till". Lilla Lisa, du är ju för rolig asså. Mer orolig blev hon när jag berättade om min gamla slöjdlärare som stod och föreläste en gång om faran med att tugga tuggummi. Jag tror nog de flesta var väldigt uttråkade den lektionen, inte så kul att lyssna på den lilla tanten och hennes skumma idéer.
Nej nu är det nog dags att plugga! Godnatt också!

ByeBye<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0