Onsdag 11

Så, då har man överlevt ytterligare en seg onsdag. började dagen med en virrig franskalärare och sedan ett svenska seminarium. det gick väl ganska så bra för oss, börje blev väldigt förtjust i en av frågorna vi hade.

Dagens incident:

På matten lite senare så fanns det mycket jag och lisa kunde skratta åt. först och främst hade klingberg, vår lärare, en sån där urtvättad tröja som e för kort i magen men för bred på bredden som han då brukar ha. inte nog med det, tröjan blev kortare baktill eftersom den hade vikt sig lite. så när klingberg då ska skriva lite högre upp på tavlan (som han gillar att göra) eller böja sig ner efter nåt så ja då blev de inte så kul men de gick ändå att skratta åt! sen så fick vi uppgifter vi skulle lösa bänkvis. när alla var klara skulle då jag och lisa redovisa om första uppgiften. klingberg bad då julia och lisa göra detta vilket blev helt fel eftersom jag inte heter julia. men vi struntade i det och lisa satte igång att berätta. men klassen va inte så uppmärksam så då sa klingberg: "lyssna nu när julia ska berätta" eller nåt sånt iallafall. även det blev fel och när klingberg fattade det så sa han: " jag vet att du heter lisa och julia sitter där bredvid dig"... ännu mer fel...och en massa skratt för mig och lisa iallafall! klingberg sa: nej visst ja sophia heter du, julia sitter där bak, nu blev det rätt" jag säger bara en stor applåd till jonas klingberg som kan hålla reda på sina elver! men de roliga är inte slut än. som jag nämnde så gillar ju klingberg att skriva högt upp på tavlan så den trycker han upp hela tiden. men det ville inte tavlan så den gled ner igen efter varje gång, sakta men säkert! klingberg ställde då saker under för att hålla den uppe vilket misslyckades. till slut fick han hålla upp den med benet vilket ledde till mer skratt för mig och lisa. det såg ju så otroligt dumt ut! jaja återigen en stor applåd till jonas klingberg som fajten mot tavlan!

Efter skolan sen skulle jag möta caroline, vi skulle ge pengar till jeppe för att få våra biljetter till fetsen på fredag. jag fick reda på att en person jag absolut inte vill träffa också ska vara på festen, jippi! får hoppas han har glömt mig!!
jag fick träffa 2 av carros kompisar från klassen också, sara och malin, trevligt trevligt, och sen carro andra kompis fredrik.
nu sitter jag hemma och chillar lite, måste ta tag i svenska också, har prov imorn. jag känner att jag har en förkylning på gång också. får absolut inte vara sjuk på fredag!

ByeBye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0