Torsdag 19

Dagens incident:
Idag var det meningen att jag skulle träffa min älskling Fredrika eftersom det dröjer innan jag får träffa henne igen, men det blev inte så tyvärr. Jag bestämde mig då för att göra en kladdkaka så att jag kunde tröstäta och glömma alla problem för dett tag. Lite senare när jag har kokat te och slagit mig ner framför tvn och hector satt i fönstret ringer knackar någon på rutan och garvar men vi ser inte vem det är och samtidigt ringer någon på dörren. Jag springer upp och där står min kära Fredrika iförd en spårvägen-träningsoverall och morfar Börge kommer gående. Vilken trevlig överraskning! När de båda får höra att det finns kladdkaka därnere fick de snabbt av sig dojjorna! När vi suttit där en stund och Hector har blivit utsläppt kommer han tillbaka och tittar in genom fönstret, piper lite och ger mig blicken: släpp in mig! jag öppnar fönstret och väntar på att han ska komma in men han tvekar lite samtidigt som vi hör en massa röster därute. helt plötsligt får hector ett ryck och sticker drifrån och jag hör att det är någon som sjunger därute. Jag springer upp på övervåningen med Freddie och Börge för att kolla ut genom fönstret. Ute på gatan befinner sig 2 grabbar som sjunger, dansar och trummar lite på fartbegrånsningsskylten eller vad det nu heter. Inte nog med det, de försöker sälja tulpaner till förbipasserande folk och även kanske till mig eftersom det var mitt hus de stod utanför! Hahah nej, hade aldrig sett dem förut för Freddie öppnade fönstret och ropade nåt till dem. sen gick hon ner så jag fick prata med dem. Den ena grabben ville ge mig en tulpan gratis och den andra tyckte att jag skulle köpa en, de hade nog inte snackat ihop sig lite. Jag kunde tyvärr inte köpa nån tulpan eftersom vi åker till Norge om 2 dagar och det är väl inte så smidigt att ta med sig den. Det visade sig sedan att de hade ringt på förut men då hade pappa öppnat och han ville inte ha nån tulpan trots att grabbarna samlade pengar till sin idrottsklubb. Det va lite dåligt av honom tycker jag, men jag köpte ju i och för sig inte heller nån tulpan men jag har inte riktigt den ekonomin!
Jaja fin sjöng dem iallafall, tack för det grabbar trots att ni skrämde slag på min katt!
Det var dagens roliga incident!

ByeBye <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0