Solig onsdag, 18

Yeay! Solen har skinit hela dagen och jag känner att våren börjar komma till Stockholm! Var ute idag med Hector och letade vårtecken och joda vi hittade snödroppar och något som förmodligen kommer bli krokus.
Dagen annrs har väl varit ganska okej. Jag och Tannaz hade vårt muntliga nationella prov i engelska och det hade även Lisa och Gaby. Gunilla (läraren) sa att det gick bra för oss, trodde hon iallafall... Kändes som om alla fick reda på betygen i svenska också, utom jag förstås. Fast det gör nog inte så mycket, tror nog inte jag vill veta. Under svenskan skulle vi läsa en tråkig bok på 125 sidor. Det skulle vi få 2 lektioner till och efter en så ligger jag på sida 30 ^^ och vi får inte ta med oss böckerna hem! Denna tråkiga bok heter Candide som Voltaire har skrivit, det är då alltså en gammal bok som man inte fattar nåt av. Fast det finns en hel del skojig ironi i texten som vi kan skratta åt. Sista lektionen ägnade vi åt att skriva prov om nervsystemet och sinnesorganen i naturkunskap. Krister skriver ganska bra prov som inte är alltför svåra att fatta. Jag tror nog att det gick bra för mig, svarade på alla frågor och så. Det är bara att hoppas på det bästa.
Och just ja, vi hade vikarie på matten iadg, Klingis skulle åka ålandsbåt. Vikarien hette Freddy och var lite speciell. Fast han skämtade ganska mycket och tyckte att vi skulle mejla honom om det var nåt vi inte fatade. Fast vi fick mejla även om vi fattade allt också. Jag gillade Freddys slickade frilla, även den var speciell ^^.

ByeBye <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0