En intressant dag

Så var man hemma igen efter en hård dag med mycket jobb och slit. Eller riktigt så var det inte den här gången. Jag börjar bli en riktig latmask asså. Jag hade en lektion i skolan för att geografin blev inställd. Och eftersom den blev inställd så fanns det hur mycket tid som helst för att inte göra nånting. Och i normala fall had ejag väl åkt hem och lagt mig i sängen då eftersom Tobbe är skolan. Och om jag åker hem vet jag att jag aldrig kommer orka att åka till bromma för att göra det tråkigaste som finns. Nämligen att jobba. Har blivit så trött på den här jävla lokaltidningen som varenda jävla hem får i varenda jävla ort. Så därför blev slutresultatet att jag inte jobbade. Kände mig faktiskt lite krasslig så att man har något att skylla på.
Så vad gjorde lilla jag då istället? Jo först följde jag med Carro in till centrum för att ta ut pengar. Sen skulle hon till pressbyrån för att tanka mobilen och jag köpte 2 bullar och en cola. Efter det tyckte jag att vi kunde åka in till skanstull och shoppa lite, vilket vi då gjorde. För mig blev det grå benvärmare och för Carro blev det vita långa strumpor och en svart söt kofta. Jätte fint! Lilla Carro åkte sedan hem till Årsta och jag åkte till Karlaplan. Jag hann gå in på det nya centrumet fältöversten, få ett rabatt-häfte och sitta på en bänk i 2 min bredvid en tant innan en röd volvo hade ankommit till karlaplan för att plocka upp lilla mig. I volvon satt förstås en välkänd lite älskling vid namn Tobias!
Vi irrade runt lite i stan innan vi hittade köerna längs strandvägen. Då kom bullarna in i bilden. Så där satt vi och mumsade medans köerna sakta men säkert rullade fram mot slussen! Efter en mycket lång resa var vi till slut framme i björkhagen och vi landade direkt i soffan. Så trött blir man av att åka bil.
Under de timmar jag spenderade i björkhagen hann jag ligga i soffan och kolla på tv, äta mat och glass samt prata med Tobbes familj. Fick en del klagomål över mitt dåliga uppdaterande från systern i familjen så jag ska försöka bättra mig.
Vid 10 så var det dags för mig att åka hem så Tobbe körde hem mig och tankade på vägen. Svin dyrt! Så nu är jag hemma igen och tänkte sova. Godnatt!
P.S Det har regnat och snöat hela dagen D.S

Hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0