Blogglivet

Mitt senaste inlägg publicrades för över ett tre sedan. Och det har hunnit hända massor med saker. 
 
* För det första tog jag körkort i oktober 2011! Så nöjd med det!
* I december 2011 åkte Tobias och jag iväg på en långresa till Asien och Australien. Vi var borta i fyra månader och bloggade om detta på tobiasophia.blogg.se. 2012 Började superbra! Jag fyllde 20 i Gold Coast och allt var bara underbart!
* Vi kom hem till sommaren, jag jobbade på och hade oss. Jag sommarjobbade på Martin Olsson cashar (och har gjort det varje sommar sedan dess). 
* I augusti flyttade vi båda ner till blåsiga Östergötland och Linköping för att plugga. Jag började då min första termin på Affärsjuridiska programmet och hade då ingen aning om att det skulle bli det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv. 
* 2012 blev 2013 och Tobbe och jag hade en kanonbra nyårsfest i våran trea (som vi flyttade in i i september), och vips så var det sommar igen. Axel och Jennifer tog studenten och sommaren spenderades i Sthlm. Vi hann även med en resa till Samos med både min och Tobbes familjer.
* Dags för år 2 som affärsjurist och året inleddes med två veckor som fadder åt ettorna. Tobbe och jag hade även inneboende under den första tiden på år två, hans två bästa kompisar. 
* Tvåan flöt också på, vi körde på med nyårsfest precis som året innan. Firade Tobbes 23-årsdag med alla våra vänner från Sthlm i Linkan, gick på kravaller och hade det toppenbra!
* Sommaren kom fort den med, hem till Sthlm för studentmottagningar och sommarjobb. Hann även med en resa till Norge för att gå på stor släktfest i Stavern. 
* När sommaren började lida mot sitt slut och det var dags att flytta hem igen gick Tobbe och jag skilda vägar. Han valde att pendla mellan Sthlm och Linkan för plugg och jobb medan jag bodde i våran trea ensam. Då bestämde jag mig för att ta ner min katt Doris för att slippa bo ensam. 
* Hösten 2014 var både det värsta och det bästa jag varit med om. Jag kom närmare mina vänner och blev en gladare och trevligare person, samtidigt som ensamlivet tog knäcken på mig. Jag fick pappas bil efetrsom han köpte en ny, och studentlivet fick en helt annan innebörd. Jag och mina vänner var ute både fredag och lördag varje helg och min vän Ingrids halloween-fest i oktober var nog höjdpunkten bland festligehterna. 
* Jag hann även med en liten semester nere på Tjörn med min underbara moster och underbara kusiner under halloween. Helt fantastiskt!
* November började med att jag flyttade från trean till min egna lilla etta. Skönt att lämna det livet bakom sig! 23 november fick jag tyvärr ett tråkigt samtal från mamma att min morfar gått bort. Nyheten var både en chock och en lttnad efetrsom att han inte var frisk. Begravningen var 12 december. 
* Nyår spenderades hemma hos mig i Sthlm med mina fantastiska vänner från Linköping och Stina och 2015 såg ljust ut. 
* Nu är det april, jag fyller 23 om två veckor och är mitt uppe i skrivande av kandidatuppsats. I sommar tar jag alltså en kandidatexamen i affärsjuridik. Sommaren ska spenderas i Linköping och på Länsförskringar Östgöta vilket jag verkligen ser fram emot. Den allra först bär det av till Ibiza med mina demer! Kommer bli så nice!
*I höst blir det jobb och resor. Jag ska bl.a. besöka min fina vän Nadja i Singapore efetrsom att hon ska plugga där. Kanske sväng förbi Trondheim också för att hälsa på Kaja?! Annars är framtiden oklar!
 
Tack och bock!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0