Bangkok

Asså fyfan vilken hemsk resa! Något som skulle ta en dag, tog istället tre dagar! Efter min senaste update gav vi upp i taxikön och började knata not terminal 3 i spöregn. Enligt en vakt var det 1km dit och det skulle ta typ 10 min att gå. Oj så fel han hade. Så där gick vi, mitt bland bilar och vatten upp till knäna typ. Vid den tidpunkten hade vi ingen aning om vårt flyg hade gått eller om vi ens gick åt rätt håll. Så man ville ju bara lägga sig ner och dö typ. Men mitt i all skit fick vi hjälp med att hoppa in i en taxi som tog oss till terminalen. 

Där fick vi veta att flyget hade gått och att vi kunde boka om oss till samma flyg fast dagen efter. Men det va ju inte gratis så vi ville hellre komma med ett tidigare flyg. Så då satte vi oss ner och väntade på att en phillippine airlines biljettdisk skulle öppna. När den öppnat så tyckte vi att det var alldeles för dyrt och bestämde oss för att boka med Thai airways istället. Det gick inte på hemsidan så då var vi tvungna att åka till terminal 1 och boka genom deras biljettdisk. Vi fick hjälp av en polis att hitta en bra taxi. Framme på ettan var det såklart stängt hos thai... Några i Security hjälpte oss att få kontakt med dem och efter mycket daltande och prisprutande kom vi överens om att vi skulle bli hämtade av en travel agency. 

På travel agencyn tog det två och en halv timme att boka resan. Först var deras wi-fi nere, sen stavade tanten mitt namn fel och det tredje problemet var så obegripligt att jag inte klarade av att lyssna. Men till slut lyckades vi bli inbokade på thaiflyget med avgång 13.10. Vi kom till travel agency 5.30 och åkte därifrån vid 8. Efter det så flöt allt på normalt, flyget va lite försenat mem det va inget som vi reagerade på efter all skit vi har upplevt. 

Nu har vi två kvällar och en dag i Bangkok framför oss, så det blir ju spännande att se vad vi hittar på. Vi har inte sovit på 30 timmar så det blir tyvärr första prio. 




Kommentarer
Postat av: Moster Carin

Vilken mardröm, det är det värsta jag vet att vara på en flygplats och bara och sitta och vänta och inte få lägga sig i en säng:( Hoppas alla har sovit nu och att ni får uppleva Bangkok. Nu regnar det här och har blivit plusgrader. Puss och Kram

2015-12-17 @ 08:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0