Hemmagjord majonnäs

Oj oj vilken dag! Skittråkigt på jobbet men ändå är jag helt slut nu. Efter jobbet gick beccs och jag på stan, köpte lite alkohol till imorn och så va vi förbi vaccinationskliniken.

Nu har jag ätit mat, idag blev det rödspätta med klyftpotatis, morötter, broccoli och hemmagjord majonnäs. Det blev supergott! Och hemmagjord majo är ju mycket godare än köpt. Såhär gör jag min som räcker till 2 portioner: 

En äggula
En dl matolja
En klutt (matsked) senap (helst dijon)
Salt och peppar
Några droppar citronjuice. 

Först blandar man ihop äggula och senap. Sen droppar man försiktigt i matolja samtidigt som man vispar. Därefter på med salt, peppar och citronjuice efter smak. Klart! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0